18 Haziran 2019 Salı

pazarlama karması nedir

PAZARLAMA KARMASI GELİŞİMİ

Pazarlama, sürekli gelişen bir disiplindir ve bu yüzden şirketler hala çok uzun süre ayakta dururlarsa kendilerini rekabetin arkasında bıraktıklarını görebilirler. Bu evrimin bir örneği, temel Pazarlama karmasındaki temel değişiklikler olmuştur. Karmayı açıklamak için 4 Ps'in olduğu bir yerde, bugünlerde, daha gelişmiş bir 7 P'nin Pazarlama Karması'na ihtiyaç duyulan ek bir derinlik katmanı eklemesi daha yaygın olarak kabul edilmektedir.

Konuyu anlatmadan önce şunlara bakmak önemlidir. Pazarlama Karması nedir ve orijinal 4 Ps ilkesi nedir?

PAZARLAMA KARMASI

Basitçe Pazarlama Karması, işletmelerin ve Pazarlamacıların sunduğu bir ürünü veya markaları belirlemeye yardımcı olmak için kullanılan bir araçtır. 4 Ps, 1960'da E. Jerome McCarthy tarafından yaratıldığından bu yana Pazarlama Karması ile ilişkilendirilmiştir (Teorinin güncellenmesi için neden bazı ihtiyaçlara ihtiyaç duyulduğunu görebilirsiniz).

Pazarlama Karması 4 P

Ürün - Ürün, tüketicilerin istediği göreve uygun olmalı, çalışmalı ve tüketicilerin almayı beklediği şey olmalı.

Yer - Ürün, hedef tüketicinizin alışveriş yapmayı en kolay bulduğu yerden temin edilebilir olmalıdır. Bu, bir cadde, mail, e-ticaret veya bir çevrimiçi mağaza aracılığıyla en güncel seçenek olabilir.

Fiyat - Ürün her zaman paranın karşılığını temsil ediyor olarak görülmelidir. Bu mutlaka mevcut en ucuz olması gerektiği anlamına gelmez. Pazarlama konseptinin temel ilkelerinden biri, müşterilerin genellikle kendileri için iyi çalışan bir şey için biraz daha fazla para ödemekten mutlu olmalarıdır.

Promosyon - Reklam, Halkla İlişkiler, Satış Promosyonu, Kişisel Satış ve daha yakın zamanlarda, Sosyal Medya bir organizasyon için kilit iletişim araçlarıdır. Bu araçlar, kuruluşun mesajını en çok duymak istedikleri şekilde, dinleyicilere, bilgilendirici veya duygularına çekici gelmek için doğru izleyicilere iletmek için kullanılmalıdır.

70'lerin sonunda, Pazarlamacılar tarafından Pazarlama Karması'nın güncellenmesi gerektiği yaygın olarak kabul edildi. Bu, 1981'de 4P prensibine 3 yeni element ekleyen Booms & Bitner tarafından Extended Marketing Mix'in oluşturulmasına yol açtı. Bu şimdi genişletilmiş Pazarlama Karması'na yalnızca fiziksel şeyler değil hizmet olan ürünleri dahil etmesine izin verdi.

Genişletilmiş 7 P

İnsanlar - Tüm şirketler, onları satış ekibinden Genel Müdür kadrosuna yönlendiren kişilere güvenir. Doğru insanlara sahip olmak çok önemlidir, çünkü sunduğunuz ürünler / hizmetler kadar sunduğunuz işin bir parçasıdır.

Süreçler - Servisinizin teslimatı genellikle mevcut müşteri ile yapılır, böylece hizmetin nasıl verildiği bir kez daha tüketicinin parasını ödediği şeyin bir parçasıdır.

Fiziksel Kanıtlar - Neredeyse tüm hizmetler, tüketicinin ödediği miktarın maddi olmadığı durumlarda bile, bazı fiziksel unsurları içerir. Örneğin, bir kuaför müşterisine tamamlanmış bir saç modeli sunacak ve bir sigorta şirketi müşterilerine bir miktar basılı materyal verecek. Materyal fiziksel olarak basılmamış olsa bile (PDF'lerde) bu tanım gereği "fiziksel ürün" alıyorlar.

1980'lerden bu yana yürüdüğü halde, 7P, pazarlama ortamındaki temel mantığı ve pazarlamacıların, pazarlama karmasını sosyal medya gibi iletişimlerdeki değişiklikleri, satış yapabileceğiniz yerlerdeki güncellemeleri içerecek şekilde uyarlama yetenekleri nedeniyle hala yaygın olarak öğretiliyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder